آسیب های بازكردن گرفتگی لوله با اسید

بازكردن گرفتگی لوله با اسید

سینك آشپز خانه ، حمام و سرویس بهداشتی از جمله جاه هایی هستند كه ما روزانه مكرر از آنها استفاده می كنیم . در سینك ظرفشویی ،  ظرف غذا های چرب ، میوه و سبزی ، گوشت و… را به طور مرتب می شوییم . كه با این كار چربی ها و پرز و مو و خاك و گل را راهی لوله فاضلاب ها می كنیم كه اگر مراقب نباشیم برای  لوله های ما هر چند وقت یك بار گرفتگی به وجود می آید .

ما اولین فكری كه بعد از گرفتگی لوله فاضلاب به ذهنمان می رسد ،بازكردن گرفتگی لوله  با اسید و استفاده از اسید ها ی لوله بازكنی است .غافل از اینكه با این كار آرام آرام و ندانسته در حال نابودی و آسیب رساندن به لوله های فاضلاب منزل خود هستیم.

 

آسیب های بازكردن گرفتگی لوله با اسید

اسید های لوله باز كن چه هستند ؟

بازكردن گرفتگی لوله با اسید لوله بازکنی ، تركیبات شیمیایی هستند كه می توانند اسید سولفوریك و یا تركیبی از هیدروكسید سدیم باشند. كه تر كیباتی سمی و بسیار قوی دارند ، و ضمن آسیب رساندن به سیستم لوله فاضلاب ، برای انسان ها نیزبی ضرر نبوده واستفاده از آن ها می تواند عوارض جبران ناپذیری برای انسان داشته باشد.

خطرات استفاده از بازكردن گرفتگی لوله با اسید

همانطور كه گفتیم وقتی گرفتگی برای لوله فاضلاب منزل ما بوجود می آید ، اولین فكری كه به ذهن ما می رسد استفاده از بازكردن گرفتگی لوله با اسید است.اما بدانید استفاده از آنها معایب و خطراتی ، هم برای لوله فاضلاب و هم برای انسان ها دارد كه در زیر، آن ها را مختصراٌ بیان می كنیم :

حتما مطالعه کنید
چرا بعد از هواگیری شوفاژ گرم نمیشود؟

1-خطر بازكردن گرفتگی لوله با اسید و آسیب به لوله فاضلاب:

همان طور كه گفته شد اسید های لوله بازكن تركیبات اسیدی قوی دارند كه خاصیت این اسیدها ، خورندگی است لذا زمانی كه شما آن ها را درون سینك آشپزخانه می ریزید ، به سرعت ، اسید ، تولید حرارت زیادی كرده كه این حرارت در درجه اول سینك شما را سیاه می كند و دیگه آن سیاهی برطرف نخواهد شد . و در مرحله ی بعدی به سیفون شما آسیب می زند و آن را یا سوراخ می كند و یا اتصالات آن را از بین می برد . و پس از وارد شدن به لوله فاضلاب ، اگر فلزی باشد، به مرور زمان باعث خوردگی آن نیزخواهد شد.پس بهتر است که از بازكردن گرفتگی لوله با اسید استفاده نشود.

 

استفاده نکردن از اسید لوله بازکنی

2- خطر بازكردن گرفتگی لوله با اسید برای انسان:

وقتی كه شما از اسید لوله بازكن استفاده می كنید بلا فاصله بخار بلند می شود كه اگر این بخار وارد ریه و یا چشم شما شود می تواند باعث اذیت شما شود و به این اعضای بدن شما آسیب برساند.

وقتی شما در یك فضای بسته هستید بلافاصله پس از ریختن اسید لوله باز كن ، باید از آنجا خارج شوید و گر نه ضرر جبران ناپذیری به ریه ی شما وارد می شود .

به هیچ وجه وقتی از بازكردن گرفتگی لوله با اسید استفاده می كنید چشم خود را نزدیك لوله نكنید ،  چون ممكن است اسید به چشم شما برسد كه اگر زیاد باشد حتی ممكن به آسیب های جدی و جبران ناپذیری منجر شود.

حتما مطالعه کنید
نکات ایمنی حفرچاه

اسید های لوله باز كن  را در دسترس كوكان قرار ندهیم . كودكان كنجكاو هستند و نمی توانند تشخیص دهند كه چه خطری برای آنها دارد لذا به محض دیدن آن حتما از آن خواهند خورد . در صورت بوجود آمدن این اتفاق سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

علت های گرفتگی لوله های فاضلاب

اولا بهتر است كه ما برای بازكردن گرفتگی لوله با اسید استفاده نكنیم چرا كه ضمن آسیب رساندن به تاسیسات ساختمان و جسم  خودمان ، باعث آلودگی آب های زیر زمینی و در نتیجه محیط زیست نیزمی شویم.و این را هم بدانیم كه هر گرفتگی ای با اسید باز نمی شود.

 

علت های گرفتگی لوله های فاضلاب

 

لذا باید اول بفهمیم كه لوله به چه علت گرفتگی پیدا كرده است.

1- اگر لوله با سیمان و یا گچ و یا قیر گرفته باشد به هیچ وجه با اسید های لوله بازكن ، باز نخواهد شد و تنها راه حل آن تماس با شركت های لوله بازكنی می باشد.

2- اگر لوله ی شما توسط چربی و پرز و مو گرفته باشد ، می توان از اسید لوله باز كن استفاده كرد . اما به خاطر اینكه ضرر های استفاده از اسید بیشتر از منفعت آن است لذا باید از خیر استفاده كردن آن بگذرید.

استفاده از لوله باز كن های طبیعی

ما می توانیم به جای استفاده از اسید های لوله باز كن شیمیایی ، از محلول های طبیعی و … برای باز كردن لوله هایی كه به خاطر چربی و .. گرفته استفاده كنیم:

1- استفاده از تلمبه :

وسیله ای بسیار كاربردی كه تشكیل شده از یك دسته كه در یك سر آن واشر بزرگ و نرمی وجود دارد .شما می توانید این تلمبه را مثلا داخل سینك كرده و به كف سینك فشار بیاورید این واشر به كف می چسبد سپس آن را  به طرف بالا بكشید .این كار باعث می شود كه در داخل سیفون و لوله فشار هوا به وجود بیاید و این فشار ، جرم ها را جا به جا و خرد می كند. و به همین راحتی لوله شما باز می شود.

حتما مطالعه کنید
گرفتگی توالت فرنگی

2- استفاده از آب جوش :

اگر گرفتگی شما زیاد نیست ، می توانید با ریختن آب جوش ، بعضی از این گرفتگی ها را بر طرف كنید.

3- استفاده داز محلول های دست ساز :

یكی از این محلول ها ، تركیب سركه با جوش شیرین می باشد.

4- استفاده از مفتول :

شما می توانید از یك مفتول فلزی كه یك سر آن را خم كرده اید استفاده كنید .به این ترتیب كه آن قسمتی را كه خم كردید داخل لوله كنید و جرم ها را بیرون بكشید.

سخن پایانی

حالا كه شما با آسیب های بازكردن گرفتگی لوله با اسید ، آشنا شدید .بهتر است كه از آن ها كمتر و یا اصلا استفاده نكنیم ، تا هم خودمان سلامت باشیم ، هم محیط زیستی سالم داشته باشیم و هم اینكه به لوله های تاسیسات منزل ، آسیب وارد نكنیم چرا كه بعضی از این آسیب ها می تواند به تخریب ختم شود، كه این مساله علاوه بر مشكلات فراوان برای شما ، هزینه ی زیادی نیز به شما تحمیل خواهد كرد .

مطلب آخر اینكه ما باید نوع گرفتگی را تشخیص دهیم و سپس از راه مناسب وارد شویم . كه این مساله در تخصص شركت ها ی مرتبط می باشد.و باید با متخصصین لوله بازکنی در تهران تماس بگیریم .

پیشنهاد ما به شما

لوله كشی سرد و گرم داخل ساختمان

لوله كشی سرد و گرم داخل ساختمان

لوله كشی سرد و گرم داخل ساختمان همان طور كه می دانید و یا شنیدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button