چرا بعد از هواگیری شوفاژ گرم نمیشود؟

گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

در فصل زمستان یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن روبه رو میشوند گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری می باشد بعضی از افراد چندین مرتبه هواگیری رادیاتورها را انجام میدهند ولی همچنان مشکل پار برجاست با ما در این مقاله همراه باشید تا دلایل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری را بررسی کنیم .

مهمترین گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

شوفاژ به دلایل مختلفی ممکن هست گرم نشود در ادامه به صورت مختصر این دلایل را بیان می کنیم.

1:خراب بودن ترموستات رادیاتور علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

اگر بر روی رادیاتور ساختمان خود از شیر ترموستاتیک استفاده می کنیدحتما درجه آن را بررسی کنید ممکن هست شیر ترموستات بر روی درجه مناسبی تنظیم نشده باشد در نتیجه شوفاژ اصلا روشن نمیشود تا گرم شود.

2:هوا گرفتن رادیاتور ها علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

اگر با مشکل سرد بودن رادیاتورها مواجه شدید امکان دارد به خاطر محبوش شدن هوا داخل لوله های رادیاتور باشد وجود داشتن هوا داخل شوفاز مانع از گردش کامل آب میشود که تنها راه رفع مشکل هواگیری رادیاتور می باشد.

حتما مطالعه کنید
چگونه گرفتگی سینك ظرفشویی را برطرف كنیم ؟

3:تجمع رسوبات در بدنه رادیاتور علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

اگر در بدنه داخلی رادیاتور جرم و رسوب وجود داشته باشد این امر مانع از گردش آب در سطح بدنه رادیاتور و مانع از گرم شدن کامل رادیاتور میشود.

4:نشتی آب از اتصالات رادیاتور علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

بعضی مواقع برخی از اتصالات رادیاتور با گذشت زمان ممکن هست دچار نشتی شود که در اینصورت باید این مشکل برطرف شود.

5: مشکل در برد پکیج دلیل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

گاهی مواقع خود پکیج به درستی کار می کند ولی بدنه رادیاتورها همچنان سرد است که در اینصورت احتمالا مشکل از برد پکیج است که با نمایندگی پکیج خریداری شده باید تماس گرفته شود تا این مشکل را برطرف کنند.

6: پایین بودن فشار آب مدار پکیج دلیل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

اگر فشار آب پکیج پایینتر از حد معمول و مشخص باشد دستگاه نمی تواند آب گرم مورد نیاز برای گرم شدن رادیاتورها را فراهم کند.

گرم نشدن شوفاژ

علت سرد بودن قسمتی از رادیاتور

اگر با انجام دادن کامل هواگیری رادیاتور باز متوجه شدید قسمتی از رادیاتور گرم نیست ابتدا از باز بودن کلیه شیرهای رادیاتور اطمینان حاصل کنید. علت بعدی میتواند وجود رسوبات داخل بدنه رادیاتور باشد و یا اگر از شیر ترموستاتیک بر روی رادیاتور استفاده میکنید با گذشت زمان سر شیر دچار رسوب میشود که باید این مشکل را برطرف کنید .اگر در هر صورت نتوانستید مشکل را برطرف کنید.شرکت خدمات تاسیساتی دکتر لوله به صورت شبانه روزی در خدمات شما عزیزان می باشد و با فرستادن کارشناس فنی در کمترین زمان ممکن مشکل شما را مرتفع می کند.

حتما مطالعه کنید
باز کردن لوله فاضلاب

گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

علت گرم نشدن شوفاژ موتور خانه

مسدود بودن مسیر رادیاتورها

هوا داشتن رادیاتور ها

خرابی پمپ سیرکولاتور موتورخانه

بسته بودن شیرهای شوفاژها

 

اگر شوفاژ هواگیری نشود چه اتفاقی رخ میدهد؟

اگر شوفاژ خوب هواگیری نشود مهمترین اتفاق گرم نشدن رادیاتورها است علاوه بر آن احتمال آسیب و خراب شدن پکیج هم دور از ذهن نمی باشد.

 

علت گرم نشدن شوفاژ موتور خانه

علت هوا گرفتن مداوم رادیاتورها

اگر شما از دستگاه پکیج شوفاژ دیواری به همراه رادیاتور آلومینیومی استفاده می کنید و مدت زمان زیادی هم نیست که ازدستگاه پکیج شوفاژ استفاده می کند و دائم با مشکل هوا گرفتن مداوم رادیاتورها مواجه میشوید این مشکل به خاطر فعل و انفعالات شیمایی فلزات مس به کار رفته در پکیج و رادیاتورها می باشدکه باعث ایجاد گاز هیدروژن و اکسیژن می باشد.

نکته آخر

در این مقاله سعی شد تا به صورت مختصر دلایل گرم نشدن رادیاتورها بعد از هواگیری را بیان کنیم امیدوارم این مطالب راهگشای شما برای حل این مشکل باشد.

 

پیشنهاد ما به شما

آسیب های بازكردن گرفتگی لوله با اسید

آسیب های بازكردن گرفتگی لوله با اسید

بازكردن گرفتگی لوله با اسید سینك آشپز خانه ، حمام و سرویس بهداشتی از جمله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button