تمیز کردن شیر آلات منزل

تمیز کردن شیر آلات منزل

شیر آلات و تمیز کردن شیرآلات منزل بخش مهمی از دكوراسیون منزل به حساب  می آید و اهمیت دادن به تمیز بودن و نظافت آنها ضروری است.

آیا فكر كردید شیر آشپزخانه شما علاوه بر ایجاد لك و رسوب روی آن می تواند محل تجمع میكروب و ویروس باشد ،چگونه؟

شما تمام شستشوی موادی كه از بیرون تهیه می شود را درون سینك انجام می دهید ،اعم از میوه و سبزیجات با تمام گل و لای و انگل ، گوشت سفید و قرمز با تمام میكروب ها و آلودگی كه دارد ، حالا می توانید مجسم كنید چه مقدار میكروب و ویروس می تواند روزانه روی شیر  آشپز خانه شما لانه كند و از آنجایی كه به صورت مرتب و روزانه از آن استفاده می شود می تواند سر منشا انتقال انواع بیماری باشد.

بنابراین نظافت و ضد عفونی مرتب و روزانه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است . این رو هم بدونیم كه تمیز کردن شیر آلات منزل بدون تمیز كاری سینك اصلا به چشم نمیاد پس برای اینكه آشپزخانه شما بدرخشد باید هم زمان هر دوی آنها تمیز و ضد عفونی شود.

 

تمیز کردن شیر آلات منزل

شیر آلات سرویس بهداشتی هم كه پر واضح است كه می تواند بسیار آلوده و منشایی برای انتقال انواع بیماری ها باشد.

حال اگر ما حوصله تمیز کردن شیر آلات منزل رو نداریم ، با یاد آوری این كه این شیر ها چقدر آلوده هستند و میتوانند برای سلامتی ما خطر آفرین باشند  دست به كار بشیم وضد عفونی كردن آنها بهانه ای باشد كه لكه ها و رسوبات شیر آلات رو هم از بین ببریم . راههای بسیار زیادی برای برق انداختن و تمیز کردن شیر آلات منزل وجود دارد كه به سادگی می توان آنها را تمیز و براق نمود.

انواع روش های تمیز كردن شیر آلات منزل

برای تمیز کردن شیر آلات منزل ، روش های مختلفی مانند استفاده از مواد شیمیایی و طبیعی وجود دارد ولی مواد شیمیایی باعث آسیب رساندن به رنگ و لعاب شیر ها شده  وآنها را سیاه و كدر می كند ، این سیاهی به هیچ وجه بر طرف نمی شود چرا كه لعاب شیر از بین رفته است لذا ما باید یا با این وضعیت كنار بیاییم كه البته كار بسیار سختی است چرا كه زیبایی آشپزخانه بدون داشتن شیرآلاتی زیبا و براق غیر قابل تصور است، و یا یك دست شیر جدید تهیه كنیم كه این كار هم باعث تحمیل شدن هزینه اضافی به مخارج زندگی است. لذا بهترین كار برای تمیز کردن شیر آلات منزل استفاده از تمیز كننده های طبیعی می باشد.

حتما مطالعه کنید
آسیب های بازكردن گرفتگی لوله با اسید

استفاده از مواد ممنوعه برای تمیز کردن شیر آلات منزل

مواد ممنوعه برای تمیز كاری شیر آلات مواد شیمیایی و اسید ها می باشد.

وایتكس: ماده ی سفید كننده و شیمیایی كه در دسترس است ولی به هیچ وجه نباید از آن برای نظافت و ضد عفونی شیرها استفاده كرد.

جرم گیر: جرم گیرها به دلیل داشتن مواد بسیار قوی جهت از بین بردن لكه ها ورسوبات می تواند به سرعت لعاب شیر آلات رو از بی برده و آن ها را تیره و كدر كند.

جوهر نمك: جوهر نمك نیز به دلیل اسیدی بودن ،در هنگام استفاده واكنش شدید شیمیایی و حرارت بالایی ایجاد می كند كه به شدت به لعاب شیرها آسیب زده حتی باعث خوردگی فلز آنها هم می شود.

 

استفاده از مواد ممنوعه برای تمیز كاری شیر آلات

استفاده از مواد طبیعی برای تمیز کردن شیر آلات منزل

1- اسفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ساده ترین و در دسترس ترین ماده برای تمیز كردن شیر آلات می باشد.

طرز تهیه محلول جوش شیرین: مقداری جوش شیرین را با كمی آب گرم مخلوط می كنیم تا حالت خمیری پیدا كند،این خمیر نباید خیلی سفت و یا خیلی شل باشد . خمیر را روی قسمتهای مختلف شیر قرار داده و مدتی صبر می كنیم و سپس به كمك برس و یا اسكاچ نرم آن را می شوییم ، بعد آن را آبكشی كرده و در آخر با یك پارچه نرم حتما شیر را خشك می كنیم.

2- تمیز کردن شیر آلات منزل با استفاده از سركه

برای استفاده كردن از سركه یادمان باشد كه حتما از دستكش استفاده كنیم چرا كه سركه پوست را به شدت خشك می كند.

حتما مطالعه کنید
گرفتگی توالت فرنگی

استفاده از سركه از موثر ترین روش ها است ، برای این كار می توانید مقداری سركه و آب را با هم تركیب كرده و در ظرفی بریزید و با پنبه محل مورد نظر را آغشته كنید و یا آن را روی شیر آلات اسپری كنید ، پس از آنكه مدتی گذشت و محلول ما اثر كرد (این زمان به مقدار رسوبات و جرم روی شیر ها بستگی دارد ، گاهی ممكن است ساعت ها نیاز به زمان داشته باشیم )  با استفاده از یك مسواك ویا همان اسكاچ نرم عمل شستشو را انجام دهید و سپس شیر را آب بكشید و در آخر خشك  نمایید.

3- تمیز کردن شیر آلات منزل با آب و صابون

در آخر می توانبم از ماده همیشه در دسترس و بی ضرر آب و صابون استفاده كنیم .در این روش آب و صابون را با هم مخلوط كرده و به كمك اسفنج  كف موجود را روی شیرها كشیده و بعد از مدتی می شوییم و در آ خر با یك دستمال نرم آن را تمیز و خشك می كنیم.

برق انداختن شیر آلات منزل

نكات كلی و كلیدی برای تمیز کردن شیر آلات منزل

جاهایی در شیر آلات هستند كه تمیز كاری آنها سخت است مانند زیر اهرم شیر ، كه برای تمیز كاری این قسمتها می تونیم از مسواك آغشته به جوش شیرین و یا سركه استفاده كنیم .هم چنین فراموش نكنیم در انتهای علمك شیرها یك سر توری دار(فشار شكن) وجود دارد كه باید به طور مرتب آن را باز كنید و تمیز نمایید ، در غیر این صورت با ایجاد رسوب و عدم باز كردن این قسمت ،شما دیگر نمی توانید آن را باز نموده و توری آن را تمیز كنید.

حتما مطالعه کنید
لوله كشی سرد و گرم داخل ساختمان

این رو باید بدونیم برای داشتن شیر آلاتی تمیز همراه با حفظ  ظاهری زیبا ، باید آنها را بصورت مداوم و همیشگی تمیز كنیم و روزانه یك یا دوبار آنها را خشك كنیم تا از ایجاد رسوبات و جرم روی آنها جلوگیری كرده باشیم.

همچنین بخوانید: انجام کلیه تاسیسات فنی ساختمان دکتر لوله

كلام آخر

امیدواریم با رعایت نكات گفته شده  فوق شیر آلات خانه خود را همیشه تمیز نگه داریم و زیبایی آنها همیشگی شود تا هم از براق بودن آنها لذت ببریم و هم دوام آنها را زیاد كرده باشیم  كه با این كار از نظر اقتصادی هم به خانواده خود كمك كرده ایم.

 

پیشنهاد ما به شما

لوله كشی سرد و گرم داخل ساختمان

لوله كشی سرد و گرم داخل ساختمان

لوله كشی سرد و گرم داخل ساختمان همان طور كه می دانید و یا شنیدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button